TURISTICKÁ TRASA LIPOVÁ–LÁZNĚ–OBŘÍ SKÁLY-ŠERÁK

Informace garantovaná majitelem/správcem
Telefon:+420 584 421 209 (IC)
Email:muzeum@ic-lipova.cz
WWW:http://www.ic-lipova.cz
GPS:50°13'41,163"N, 17°7'51,350"E

Pro detail klikni (ortofotomapa)

Základní mapa

Fotografie (3)[Zobrazit náhledy]

Tato stezka nás zavede od železniční stanice Lipová lázně přes výraznou dominantu Obří skály (1082 m n. m.) až k turistické chatě Jiřího u vrcholu Šeráku. Cesta začíná u železniční stanice, jdeme po modré turistické značce na západ k rozcestí „U kostela", dál zastavěnou částí obce Horní Lipová, pak pokračuje přes louky a největší část cesty vede lesními porosty. Dalš rozcestí je "Pod Sněhulákem". Odtud se zachvíli napojíme na zpevněnou cestu, která nás dovede až k rozcestí "Pod Obřími skalami" (920 m n. m.). Zde se před námi objeví úchvatný pohled do údolí Vražedného potoka. Pokračujeme po strmě stoupající kamenité cestě a po levé straně míjíme mohutnou, 10 – 16 m vysokou skalní hradbu složenou z mrazových srubů ve svoru. Po deseti minutách poměrně náročného výstupu se dostaneme k rozcestí „Obří skály“ (1085 m n. m.) odkud se nám naskytne pohled na Dolní a Horní Lipovou a na téměř celou Hornolipovskou hornatinu s mohutným hřbetem nejvyšší hory Rychlebských hor Smrku (1125 m n. m.). Na západě zahlédneme část osady Ramzová a část obce Ostružná. V dálce se rýsuje mohutný masív Králického Sněžníku. Po posezení v turistickém přístřešku se vydáme jižním směrem. Přejdeme asfaltovou silnici zvanou lesní cesta Obří skály a ocitneme se v Národní přírodní rezervaci Šerák – Keprník. Po přechodu paseky nás cesta zavede do lesního porostu. Stoupání je zde velmi značné – cesta na svém úseku o délce 800 m překonává výškový rozdíl téměř 200 m. Asi ve vzdálenosti 0,5 km od Obřích skal narazíme na osamocený skalní útvar složený ze svoru, u něhož se nacházejí lavičky pro možné posezení. Postupně se přilehlý porost změní na pralesovitou smrčinu, která je místy prostoupena klenem a jeřábem. Dojdeme k rozcestí „Pod Šerákem“ (1280 m n. m.), kde se setkáme se zleva přicházející žlutě značenou stezkou. Po pěti minutách dorazíme k turistické chatě Jiřího, která se nachází ve výši 1325 m a jsou od ní velmi zajímavé výhledy zejména východním směrem. Chata je křižovatkou několika turistických tras, což nám umožňuje výběr z několika možných směrů dalšího pochodu.

• Délka trasy: 9,2 km, zdolávání trvá přes 2 hodiny
  • Zaměření:středně namáhavá turistická stezka, poslední část trasy je vzhledem k většímu převýšení poněkud náročnější, nejnižší bod 515 m n. m., nejvyšší bod 1325 m n. m.
  • Doba návštěvy: bez omezení celoročně